Cieszyn, dnia 19.06.2023 r.
Dotyczy: odpowiedź na zapytania w sprawie ogłoszenia konkursu na:
• udzielanie lekarskich i pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych na rzecz ZZOZ w Cieszynie jako Udzielającego zamówienia w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie kardiologii w Poradni kardiologicznej
W odpowiedzi na zapytania z dnia 14.06.2023 r. dotyczące konkursu ofert na udzielanie lekarskich i pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych na rzecz ZZOZ w Cieszynie jako Udzielającego zamówienia w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie kardiologii w Poradni kardiologicznej informujemy:
1. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §2 ust. 7 Umowy, który brzmi: „Przyjmujący zamówienie zapewnia, iż udzielane przez niego świadczenia zdrowotne w ramach współpracy z innymi podmiotami lub na własny rachunek, nie będą miały wpływu na jakość i terminowość realizacji niniejszej umowy oraz nie będą godziły w słuszne interesy Zleceniodawcy”,
a po zmianie otrzymałby brzmienie:
„Przyjmujący zamówienie zapewnia, iż udzielane przez niego świadczenia zdrowotne w ramach współpracy z innymi podmiotami lub na własny rachunek, nie będą miały wpływu na jakość i terminowość realizacji niniejszej umowy.”
Odpowiedź: Udzielający zamówienia wyraża zgodę na proponowaną zmianę zapisu §2 ust. 7 wzoru umowy.
2. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §2 ust. 8 Umowy – poprzez usunięcie pełnej treści ?
Odpowiedź: Udzielający zamówienia wyraża zgodę na usunięcie treści §2 ust. 8 wzoru umowy.
3. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §2 ust. 11 pkt. 5 Umowy – poprzez doprecyzowanie o jakich „poleceniach” jest mowa ?
Odpowiedź: Udzielający zamówienia precyzuje, iż chodzi o polecenia dotyczące wykonywania niniejszej umowy, wobec czego ustala nowe brzmienie §2 ust. 11 pkt. 5:
„ 5) wykonywania poleceń Udzielającego zamówienia dotyczących wykonywania niniejszej umowy z zachowaniem najwyższej staranności, rzetelności i terminowości”.
4. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §2 ust. 11 pkt 7) Umowy – poprzez doprecyzowanie o jakich „interesach” jest mowa ?
Odpowiedź: interesem Udzielającego zamówienia jest udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z warunkami niniejszej umowy.
5. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §5 ust. 1 Umowy, poprzez dostosowanie go do brzmienia art. 27 ust. 7 ustawy o działalności leczniczej, zgodnie z którym odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych ponoszą solidarnie Udzielający Zamówienia i Przyjmujący Zamówienie ?
Odpowiedź: Udzielający zmienia treść §5 ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Żadna ze stron umowy nie jest odpowiedzialna za szkody, jakie wynikają z zaniedbań lub winy umyślnej drugiej strony. W pozostałym zakresie strony ponoszą solidarną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przy i w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych na podstawie niniejszej umowy.”
6. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §6 ust. 8 Umowy – poprzez usunięcie pełnej treści ?
Odpowiedź: Wobec nieuzasadnienia wniosku Udzielający zamówienia nie wyraża zgody na usunięcie przedmiotowego zapisu.
7. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §6 ust. 10 Umowy – poprzez dostosowanie go do brzmienia art. 27 ust 7 ustawy o działalności leczniczej, zgodnie z którym odpowiedzialność jest solidarna ?
Odpowiedź: Udzielający zamówienia nie wyraża zgody. Solidarna odpowiedzialność została uwzględniona w §5 ust. 1. Solidarna odpowiedzialność przewidziana w art. 27 ust. 7 ustawy o działalności leczniczej nie wyłącza odpowiedzialności Przyjmującego zamówienie z jego winy na zasadach przewidzianych w kodeksie cywilnym.
8. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §6 ust. 10 Umowy, który brzmi: „W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Przyjmujący zamówienie, Udzielający zamówienia może od Przyjmującego zamówienie zapłaty kary umownej. Wysokość kary umownej odpowiada wysokości wynagrodzenia za jeden miesiąc, liczonego jako średnia z całego okresu obowiązywania umowy poprzedzającego dopuszczenia się naruszenia…”,
a po zmianie otrzymałby brzmienie:
„ W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Przyjmujący zamówienie, Udzielający zamówienia może od Przyjmującego zamówienie zapłaty kary umownej. Wysokość kary umownej wynosi 200,00 PLN…”,
Odpowiedź: Udzielający zamówienia, mając na uwadze wagę przewidzianych naruszeń, nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę §10 ust. 1 (a nie jak błędnie wskazaną w zapytaniu: §6 ust. 10) wzoru umowy.
9. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §12 ust. 3 pkt 1) Umowy – poprzez doprecyzowanie o jakich „zabezpieczeniach” jest mowa ?
Odpowiedź: Udzielający zamówienia precyzuje, iż chodzi o zabezpieczenie udzielania świadczeń zdrowotnych objętych umową (np. brak lub nieobecność personelu lekarskiego, pielęgniarskiego, co uniemożliwia udzielanie pacjentom świadczeń), wobec czego ustala nowe brzmienie §12 ust. 3 pkt. 1 wzoru umowy:
„ 1) brak zabezpieczenia udzielania świadczeń objętych umową,”
10. Pytanie: Czy Udzielający zamówienia wyraża zgodę na zmianę zapisów §12 ust. 3 pkt 8) Umowy – poprzez usunięcie pełnej treści, (wynika to z zapisu §12 ust. 3) ?
Odpowiedź: Udzielający zamówienia wyraża zgodę na usunięcie pełnej treści zapisu §12 ust. 3 pkt. 8 wzoru umowy
11. Pytanie: Jednocześnie zwracamy się z prośbą o zmianę zapisów §12 ust. 3 w taki sposób, aby okoliczności uzasadniające naliczenie kary umownej nie pokrywały się okolicznościami uzasadniającymi rozwiązanie umowy.
Odpowiedź: Udzielający zamówienie dokonuje zmiany zapisów §12 ust. 3 poprzez wykreślenie pkt. 3, pkt. 11 oraz pkt. 13 .
Cieszyn, dnia 15.06.2023 r.
Dotyczy: odpowiedź na zapytanie w sprawie ogłoszenia konkursu na:
• udzielanie lekarskich i pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych na rzecz ZZOZ w Cieszynie jako Udzielającego zamówienia w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie kardiologii w Poradni kardiologicznej
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 14.06.2023 r. dotyczące konkursu ofert na udzielanie lekarskich i pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych na rzecz ZZOZ w Cieszynie jako Udzielającego zamówienia w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie kardiologii w Poradni kardiologicznej informujemy, że ZZOZ w Cieszynie wyraża zgodę na zmianę terminu składania ofert do dnia 21.06.2023r. godz. 10.00.
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie z siedzibą w Cieszynie przy ul. Bielskiej 4, działając jako Udzielający zamówienia, zwany dalej ZOZZ w Cieszynie,
Ogłasza konkurs ofert wraz z zaproszeniem do składania ofert na:
- udzielanie lekarskich i pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych na rzecz ZZOZ w Cieszynie jako Udzielającego zamówienia w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie kardiologii w Poradni kardiologicznej
Szczegółowe warunki konkursu, materiały informacyjne o przedmiocie konkursu i wzory druków ofert, są dostępne w siedzibie ZZOZ w Cieszynie jako Udzielającego zamówienia: Cieszyn ul. Bielska 4 - Dział Kadr i Płac, od dnia 05.06.2023 r. w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00.
Oferty należy składać na druku oferty ZZOZ w Cieszynie, w Dziale Kadr i Płac: Cieszyn ul. Bielska 4, w terminie do 19.06.2023r. do godziny 10:00, w zaklejonych kopertach z opisem: „Konkurs ofert - na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie …………………………………………..(podać zakres i miejsce udzielania świadczeń)”.
Otwarcie ofert nastąpi w budynku Dyrekcji ZZOZ w dniu 19.06.2023r. o godz. 12:00.
Konkurs zostanie rozstrzygnięty nie później, niż w terminie 7 dni od terminu określonego dla złożenia ofert.
ZZOZ w Cieszynie zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu, zmiany jego zakresu oraz przesunięcia terminu składania ofert i rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny.
ZZOZ w Cieszynie jako Udzielający zamówienia ma prawo umorzyć konkurs, jeżeli postępowanie konkursowe nie zostanie zakończone wyłonieniem oferty korzystnej dla Udzielającego zamówienia.
W toku postępowania konkursowego, do czasu jego zakończenia (rozstrzygnięcie konkursu), Przyjmujący zamówienie może złożyć do Komisji Konkursowej umotywowany protest w terminie 7 dni roboczych od dnia dokonania zaskarżonej czynności.
Przyjmujący zamówienie może złożyć do Dyrektora Udzielającego zamówienia odwołanie dotyczące rozstrzygnięcia konkursu w terminie 7 dni od daty ogłoszenia o rozstrzygnięciu konkursu.