Kontakt telefoniczny:
33 85 49 210
33 85 49 211
Godziny pracy Poradni:
Poniedziałek | 11.00 - 20.00 |
Wtorek | 08.00 - 12.00 |
Środa | 11.00 - 20.00 |
Czwartek | 08.00 - 16.00 |
Piątek | 08.00 - 16.00 |
Pierwszy kontakt z naszą poradnią ma charakter diagnostyczno-konsultacyjny. W wyniku tych spotkań (2-4) zostaje wspólnie podjęta decyzja o dalszym postępowaniu. W ramach poradni możemy zaproponować: diagnozę psychologiczną, poradę psychologiczną, psychoedukację, psychoterapię np. indywidualną lub grupową oraz wizyty środowiskowe. Ze wsparcia poradni mogą skorzystać dzieci i młodzież, które doświadczają trudności emocjonalnych (np. objawów lękowych, ataków paniki, obniżenia nastroju, doświadczenia kryzysowej sytuacji), a także trudności w relacjach interpersonalnych.
Z opieki mogą skorzystać osoby, które opuściły szpital psychiatryczny i potrzebują kontynuacji psychoterapii, ale nie wymagają pomocy psychiatry. Nasza poradnia świadczy usługi w następującym zakresie:
Porada psychologiczna - jej celem jest wsparcie pacjenta i rodziny w rozwiązywaniu pojawiających się trudności, psychoedukacja, wykorzystanie zasobów, którymi dysponuje rodzina oraz środowisko dziecka do poprawy jego funkcjonowania.
Sesje psychoterapii - przeznaczone dla dzieci i młodzieży zmagających się z nasilonymi trudnościami emocjonalnymi lub zakresie relacji interpersonalnych oraz ich rodzin będących również w sytuacji kryzysowej. Sesje odbywają się regularnie (np. raz w tygodniu), a w ich trakcie realizowane są wspólnie określone cele.
Wizyty i porady środowiskowe – mogą mieć charakter diagnostyczny, konsultacyjny lub terapeutyczny, ich celem jest wspieranie środowiska, w którym funkcjonuje dziecko, by maksymalizować efektywność udzielanej pomocy (np. wizyta domowa, obserwacje ucznia w klasie, udział w zespołach interdyscyplinarnych).
Personel Poradni Psychologicznej dla dzieci i młodzieży
GABRIELA GLAJCAR
Koordynator prac Poradni psychologicznej dla dzieci i młodzieży
terapeuta środowiskowy
Pedagożka, pedagożka traumy, interwentka kryzysowa, edukatorka seksualna.
Założycielka i była członkini zarządu dwóch organizacji pozarządowych działających na rzecz dzieci, młodzieży i rodzin. Byla członkini Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przemocy w Rodzinie. Inicjatorka i couch Dziewczyńskiego Centrum Mocy - wspólnoty silnych i świadomych kobiet w Katowicach. Pracą z dziećmi, młodzieżą i rodziną zajmuje się od 20 lat. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, instytucjami samorządowymi, rządowymi, kościelnymi w realizacji projektów na rzecz dzieci, młodzieży i rodzin oraz kobiet.
AGNIESZKA BIL
psycholog, asystent psychodramy
Ukończyła studia na wydziale psychologii ze specjalizacją kliniczną przy Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach oraz I stopień szkolenia w Psychodramie przy Polskim Instytucie Psychodramy w Krakowie. Ponadto ukończyła również Studium Pomocy Psychologicznej przy Instytucie Psychologii w Warszawie. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i kursach z obszaru profilaktyki, wspierania rozwoju, arteterapii oraz nowoczesnych metod pracy.Jako psycholog posiada doświadczenie w pracy z pacjentami oddziału psychiatrycznego, które zdobyła w trakcie stażu klinicznego na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym w szpitalu Św. Łukasza w Bielsku- Białej. Ponad to ma doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami, które zdobyła pracując w prywatnych ośrodkach leczenia uzależnień. Prowadziła również grupy wsparcia, warsztaty dla rodziców oraz konsultacje przy Bielskim Stowarzyszeniu na rzecz Autyzmu. Jako psycholog - nauczyciel zajmowała się psychoedukacją i prowadzeniem warsztatów w zakresie rozwoju osobistego i kompetencji miękkich. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi jako psycholog.
W naszej Poradni zajmuje się poradnictwem, wsparciem psychologicznym i diagnozą psychologiczną.
ROBERT CIEŚLAR
terapeuta środowiskowy
Jest terapeutą środowiskowym, certyfikowanym trenerem poziomu 5 EQ, pedagogiem ulicy oraz asystentem rodziny. Jest trenerem metody działań środowiskowych Mobile School z Belgii. Ukończył podstawowy kurs terapeuty oparty na podejściu Otwartego Dialogu. Swoje zaangażowanie w środowisku opiera na kilkunastoletnim doświadczeniu pracy ulicznej z dziećmi i młodzieżą, kształtowanym w Polsce (Łowicz, Bytom, Kraków, Racibórz) jaki i za granicą (Belgia, Hiszpania, Grecja, Litwa). Był koordynatorem Grupy Pedagogów Ulicy UNO w Bytomiu.
Pracuje w Centrum Zdrowia Psychicznego w Cieszynie jako terapeuta środowiskowy. Mąż, ojciec dwóch córek.
JUSTYNA HONKISZ
psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka studiów psychologicznych na SWPS Uniwersytecie Humanistyczno – Społecznym w Katowicach oraz Roczne Studium Interwencji Kryzysowej w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Skończyła kursy: I Stopień Terapii Skoncentrowanej na rozwiązaniach, II Stopień Terapii Skoncentrowanej na rozwiązaniach, „Dialog Motywujący - wydobywanie i wzmacnianie motywacji w pracy z klientem” oraz „Więź jako czynnik chroniący rozwój”. Psychoterapeutka w trakcie czteroletniego Podyplomowego Kursu Psychoterapii atestowanego przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego w Polskim Instytucie Ericksonowskim.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Fundacji Zapobiegania i Resocjalizacji Uzależnień „Nadzieja", w Psychiatrycznym Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym Sp. z o.o. oraz w Centrum Zdrowia Psychicznego Feniks w Bielsku-Białej.
Zawodowo interesuje się budowaniem przywiązania, psychoterapią ericksonowską, hipnozą, psychosomatyką oraz relaksacją.
EWA JUCHA
psycholog, psychoterapeuta
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, od 2006 roku pracuje jako psycholog w różnych placówkach oświatowych. Jest psychoterapeutą, w drodze do certyfikatu. Wiedzę i doświadczenie zdobywała w trakcie całościowego kursu psychoterapii ze szczególnym uwzględnieniem terapii rodzin w Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin na Szlaku w Krakowie pod kierunkiem profesora de Barbaro. Pracuje w nurcie systemowym. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, a swoją pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji. Ukończyła Roczne Studium Interwencji Kryzysowej w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii, liczne szkolenia z zakresu pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu (m.in. w Fundacji Synapsis oraz w Fundacji Pomoc Autyzm), pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą przeżywającymi kryzys emocjonalny. Jest certyfikowanym trenerem TUS. W poradni prowadzi konsultacje, psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży (od 10 roku życia) oraz psychoterapię rodzinną. Swoje zainteresowania koncentruje wokół wspierania rodziny w odkrywaniu zasobów, które pozwalają pokonywać różne kryzysy.
BOGUSŁAWA ŁAGOSZ
psychoterapeutka psychodynamiczna, pedagog, oligofrenopedagog, socjoterapeuta
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką na Uniwersytecie Opolskim. Ukończyła Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego i Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej, uzyskując dyplom psychoterapeuty w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, kursie rekomedowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej. Skończyła sześciostopniowe szkolenie z zakresu Terapii Czaszkowo – Krzyżowej, zdając egzamin certyfikacyjny i uzyskując dyplom Polarity/Craniosacral Associates of Montreal. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe Autyzm, zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe w Akademii WSB. Jest absolwentką Akademii Psychobiologii Zdrowia, zadała egzamin certyfikacyjny i uzyskała dyplom Certyfikowany Facylitator Psychobiologii i Terapii Psychosomatycznej. W doświadczenie zawodowe wpisuje się praca w Zespole Placówek Szkolno Wychowawczo Rewalidacyjnych w Cieszynie, gdzie prowadziła terapię dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dziećmi z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi. Pracowała jako psychoterapeuta w Centrum Profilaktyki, Edukacji i Terapii KONTAKT. Jako terapeuta terapii czaszkowo-krzyżowej oraz pedagog w Powiatowym Ośrodku Wsparcia. W obszar doświadczenia wpisuje się stanowisko pracownika interwencyjnego w Punkcie Interwencji Kryzysowej, w interwencjach zewnętrznych i podczas zdarzeń masowych. Obecnie prowadzi własną praktykę w ramach gabinetu. Ukończyła wiele szkoleń zawodowych w tym: Trauma. Diagnoza i metody terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą, Podstawy terapii traumy pracy z dziećmi i młodzieżą, Kryzys suicydalny. Próby samobójcze wśród dzieci i młodzieży, Żałoba i żałoba traumatyczna u dzieci i młodzieży, Terapia zabawą – terapia psychodynamiczna dzieci, Setting w pudełku, czyli o psychoterapii psychodynamicznej dzieci, Zaburzenia psychosomatyczne u dzieci, Bajkoterapia w pracy z dziećmi, Niezbędnik psychologa dziecięcego, Certyfikat: Terapeuta Empathy Dolls, Stosowana Analiza Zachowania pracy terapeutycznej z osobami autystycznymi, Komunikacja z uczniem z Zespołem Aspergera. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji i stale poszerza swoją wiedzę. Oprócz szeroko rozumianej pracy na rzecz dzieci i młodzieży jej pasją są książki i góry.
MAGDALENA PUSTELNIK
psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku psychologia stosowana, neuropsychologia. Psychoterapeutka w trakcie czteroletnich studiów podyplomowych psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej. Aktualnie pracuje w Centrum Zdrowia Psychicznego w Cieszynie, gdzie zajmuje się głównie psychoterapią i diagnozą osób dorosłych oraz w Centrum Specjalistycznej Diagnozy i Terapii w Pszczynie, gdzie zajmuje się diagnozą i psychoterapią indywidualną osób dorosłych, dzieci I młodzieży. Doświadczenie zawodowe zdobywała w pracy klinicznej z pacjentami dorosłymi w ramach rehabilitacji neurologicznej, kardiologicznej i onkologicznej. Odbywała liczne staże i praktyki w oddziałach psychiatrycznych, udzielając wsparcia oraz prowadząc zajęcia grupowe i terapię indywidualną. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, które zdobywała pracując w punkcie wczesnego wspomagania rozwoju, gdzie prowadziła diagnozę i terapię dziecka oraz udzielała wsparcia i prowadziła psychoedukację dla rodziców. Pracowała również z osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, prowadząc trening umiejętności społecznych oraz zajęcia indywidualne. Ukończyła liczne kursy, między innymi z zakresu diagnozy dzieci i młodzieży, terapii osób ze spektrum autyzmu, terapii zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży oraz stosowania metod neuropsychologicznych. Jest trenerem umiejętności społecznych, posiada uprawnienia do pracy pedagogicznej.
W Poradni Psychologicznej dzieci i młodzieży zajmuje się głównie psychoterapią indywidualną dzieci i młodzieży, psychoterapią grupową, treningiem umiejętności rodzicielskich oraz diagnozą psychologiczną. Swoją pracę poddaje stałej superwizji.
BEATA WIDERA-BRZÓSKA
psycholog, psychoterapeuta psychodynamiczny, pedagog, oligofrenopedagog
Absolwentka studiów psychologicznych o specjalności klinicznej ukończonych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach oraz pedagogicznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła całościowe czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, kursie rekomedowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej. Obecnie w trakcie procesu certyfikacji.
W ramach szkolenia brała udział w dwuletnim module psychoterapii dzieci i młodzieży oraz szkoleniu organizowanym przez Stowarzyszenie Mały Książe w Krakowie „Seting w pudełku – o psychoterapii psychodynamicznej dzieci”.
Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu:
- Oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
- Diagnozy i terapii psychologiczno - pedagogicznej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie,
- Zarządzanie w pomocy społecznej – Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku – Białej.
Od roku 2003 związana z pracą z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi na stanowisku wychowawcy, pedagoga, psychoterapeuty i psychologa. Swoje doświadczenie zdobywała w Ośrodku Pomocy Dziecku i Rodzinie w Międzyświeciu, Zespole Placówek Szkolno – Wychowawczo – Rewalidacyjnych w Cieszynie, Dziennym Ośrodku Wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Fascynujący Świat Dziecka w Goleszowie oraz w prowadzeniu prywatnej praktyki w ramach gabinetu.
Realizuje diagnozę i terapię z zakresu trudności wychowawczych oraz emocjonalnych dzieci i młodzieży, trudności wieku dorastania, problemów w funkcjonowaniu rodziny. Pomaga pacjentom młodzieżowym z objawami depresyjnymi, lękowymi, tendencji do kształtowania się osobowości w kierunku nieprawidłowym i innymi symptomami utrudniającymi codzienne funkcjonowanie.
Prowadzi psychoterapię indywidualną w oparciu o paradygmat psychodynamiczny. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Przestrzega kodeksu etycznego psychoterapeuty psychodynamicznego.
BARBARA KRASZEWSKA
psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie miała możliwość kształcenia się w zakresie ścieżek specjalizacyjnych z terapii rodzin, psychologii klinicznej dziecka i młodzieży oraz psychologii miłości. Ukończyła czteroletnie, całościowe szkolenie psychoterapeutyczne "Psychoterapia systemowa i psychodynamiczna rodzin, par i pacjentów indywidualnych" w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie. Kurs ten jest rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne i Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując na oddziałach kardiologii, neurologii i onkologii Szpitala Uzdrowiskowego i Sanatorium Uzdrowiska Ustroń. Realizowała liczne projekty, w ramach których prowadziła warsztaty grupowe i poradnictwo indywidualne dla osób doświadczających kryzysów psychicznych, z środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym, doświadczających przemocy. Współpracowała z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej w Chrzanowie, gdzie prowadziła poradnictwo dla dzieci i młodzieży oraz rodziców doświadczających trudności wychowawczych. Świadczyła usługi dla Centrum Zdrowia Psychicznego w Cieszynie, gdzie zajmowała się diagnostyką, terapią indywidualną i terapią par, prowadziła również grupę psychoedukacyjną dla pacjentów chorujących na schizofrenię.
Odbyła staże psychoterapeutyczne w następujących jednostkach: Klinika Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Zaburzeń Odżywiania (Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie), Ambulatorium Terapii Rodzin (Szpital Uniwersytecki w Krakowie), Oddział Dzienny Psychiatryczny w Centrum Zdrowia Psychicznego Feniks w Sosnowcu.
W Poradni Psychologicznej dla dzieci i młodzieży zajmuje się psychoterapią indywidualną, terapią rodzin. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji, a także stale uzupełnia wykształcenie. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Sekcji Naukowej Psychoterapii.
Koordynator prac Poradni psychologicznej dla dzieci i młodzieży